„Human” – recenzja gry

“Gdzieś pomiędzy zdrowiem psychicznym i szaleństwem leży rozdarta kraina. Iluzje stają się rzeczywistością, a rzeczywistość staje się jedynie wizją.” (fragment opisu gry)

Tydzień temu szukając ciekawej gry do zrecenzowania natknąłem się na Gamejolt’cie na psychologiczny horror o tytule “HUMAN” od Spektraul Studios. Od razu mnie zainteresowała, postanowiłem więc w nią zagrać i nie zawiodłem się.

Pierwsza rzecz, jaką widzimy po uruchomieniu się gry jest oczywiście menu główne. Tutaj jest ono nietypowe – wygląda jakby była to jakaś zakazana strona internetowa. Informacja u dołu ekranu informuje nas o tym, że video widoczne na stronie jest nagraniem niejakiego Paula, którego zadaniem było poinformować wszystkich badaczy w tajnej placówce o utracie dofinansowań. Rozgrywkę rozpoczynamy ‘uruchomieniem’ wcześniej wspomnianego filmiku. Od tej pory widzimy nagranie z perspektywy kamery pracownika.   Oprawa graficzna jest bardzo ładna i, jak na horrory przystało, ciemna. Sterowanie również – proste. No i zagadki, nie wymagające, ale trzeba minutkę pomyśleć. Niestety dla osób, które co najmniej lubią takie utrudnienia, jest tego za mało, a to co jest, jest za proste.

Poza niewątpliwymi zaletami gra  ma jednak wady .Jest tak krótka, że właściwie powinienem  skończyć już  jej recenzję. Nie ukrywam, jest mi nie tylko przykro, ale wręcz jestem zły na twórcę. Ta gra ma niesamowity potencjał.Mogłaby być sprzedawana po dziesięć euro na steamie. Mogłaby dorównać popularności “Layers of Fear”, a może nawet pokonać “Outlast”. Mogłaby, gdyby nie to, że jej przejście trwa około piętnaście minut. Jeżeli jesteś typem gracza, który zagląda w każdy możliwy kąt i każdego możliwego pomieszczenia, czas się wydłuża maksymalnie do pół godziny.

Podsumowując, warto zagrać w tę grę, zwłaszcza jeśli lubi się horrory. Warto tylko pamiętać, że nie odpowiadam za złamane serce, jeśli gra ci się spodoba i skończy nagle. Tak nagle, jak ta recenzja.

Moje oceny w skali 1 – 6.

Grafika: 6      Gameplay: 5 I/M*: 5-                       Immersja: 4-  Trudność**: 4-          Czas gry:2

* I/M – wygląd interfejs / menu

** Trudność – na ocenę trudności wpływają: czy i jak bardzo zagadki/przeszkody w grze są wymagające i trudne do przejścia, czy są one potrzebne, czy poziom trudności jest odpowiednio dostosowany do sytuacji w grze i gatunku gry. Ocena 1 niekoniecznie oznacza, że gra jest za łatwa albo za trudna. Ocena 5 i wyżej oznacza, że według mnie ww. kryteria zostały należycie spełnione.

 

 Kacper Piątek , klasa ILOI

 

Dodaj komentarz